woensdag 22 juni 2011

22 juni San Francisco

San Francisco is koud!! We zijn vanmorgen vertrokken met de ferry richting SF.

Ik had op de ferry al zoiets van hmmm, iedereen heeft een lange broek aan en een vest bij zich. De zon schijnt toch lekker? Het windje was een beetje fris, maar het was ook nog vroeg. De zon zou vast door breken.
Philippe was in z'n element op de boot en heeft vrolijk in de zoute nevel foto's van het water staan maken:

Toen we aan kwamen bleek het echt koud te zijn. We waren toch met z’n allen te optimistisch gekleed. We dachten nog dat we op Pier 39 wel een vest konden scoren voor weinig, maar kwamen alleen met een pet voor Philippe terug. Ach ja, heeft hij in ieder geval een warm hoofd (???).
Na Pier 39 zijn we op weg gegaan naar de Cable Cars. Door de kou zijn we helemaal vergeten te kijken of de zeeleeuwen er lagen… Volgende keer beter (maar wel nog deze vakantie)!
Voordat we bij de Cable Cars aan kwamen had ik me al 15 x afgevraagd hoe ik nu kon vergeten dat we het de vorige keer in SF ook zo koud hebben gehad. Ik heb notabene hier mijn koudeallergie ontdekt!! Nee, wij (Julia en ik) liepen in ultra korte broekjes en bloesje zonder mouwen tussen de mensen met winterjassen aan!
We dachten dat we het in een Cable Car wel warm zouden krijgen. Even vergeten dat die krengen open zijn aan alle kanten. Nou, dan maar meteen de disney winkel in (gelukkig was ik niet vergeten waar die lag). Hebben ze hem verplaatst!
Toen zijn we bij Macy’s binnen (dáár hebben ze leuke kleren!!!) gaan vragen waar de disneywinkel naartoe verhuisd was en dat bleek gelukkig niet ver te zijn. De kinderen (en ik ook, er is iets met die winkel waar ik blij van wordt) hebben hun hart opgehaald en hebben allebei een nieuwe knuffel en speelgoed, een zonnebril en slippertjes (tja, wat kan ik zeggen. Het was uitverkoop!). Helmaal blij kwamen we weer naar buiten. De kinderen schrikken al niet meer zo van ‘Enge zwarte mannen die iets aardigs proberen te zeggen’ en geven zelfs soms antwoord.
Na de disneywinkel zijn we gauw even de Apple store in gedoken voor een ‘collega’ van Philippe en toen snel met de metro naar het veer. Volgende keer nemen we op z’n minst warme kleren mee.
Bij ‘thuiskomst’ hebben we lekker gebarbecued en de was gedaan (hebben we niet zo veel werk meer als we thuis komen). Daarna gingen de kids al naar bed.

Ik zie net dat we door de kou helemaal zijn vergeten foto's te maken. Morgen maken we het goed!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten