vrijdag 24 juni 2011

24 mei San Francisco


Wauwie! Groot nieuws! Wanda heeft haar eerste bruidstaart gemaakt en ook nog met een prachtig resultaat. Ik vind dat hij hier ook tussen moet komen te staan. Wanda, “You did a wonderful job!”



Wij zijn vandaag weer San Francisco in geweest. We zijn eerst met de Cable Car naar Chinatown gegaan. 
Je krijgt daar echt het gevoel dat je in China bent. Met als prettig voordeel dat je maar een paar ‘Blocks’ hoeft te lopen en dan weer bij een normale, Amerikaanse lunchroom kunt gaan eten.
Ja, daaraan zie je dat Azie waarschijnlijk niets voor ons is. Toen het tijd werd om te eten zijn we heel snel weer ‘China’ uitgelopen. Het zag ons allemaal wat te sjofel uit…

Na het eten zijn we even wat gaan lopen en wat winkels in gelopen (Philippe heeft eindelijk ook een jeans van Levi’s) en toen zijn we met de Cable Car richting Fischerman’s Warf gereden om daar naar de zeeleeuwen te gaan kijken. Er lagen er niet zo veel als de eerste keer dat we hier waren, maar er lag een flinke en een kleintje op het eerste ponton en dat was genoeg. 

Wat een heerlijke beesten zijn het toch! Helaas zagen we op een gegeven moment dat het kleintje zich omdraaide en een visnet om z’n hals heeft. Ik word weer misselijk als ik dit schrijf. Het zat namelijk al helemaal in z’n huid…
Ik ben natuurlijk (dierenvriend als ik ben) meteen naar het SeaLion Information Centre gelopen en ik wilde mijn verhaal gaan doen toen ik hoorde dat hij net aan iemand anders aan het uitleggen was dat ze vorige week hebben geprobeerd om hem eruit te halen, maar dat hij vlucht voor de boot. Hij vertelde dat het vaker gebeurt en dat ze helaas moeten wachten tot hij op het strand gaat liggen of tot hij zo ziek is dat hij niet meer kan vluchten. Dan kunnen ze het net verwijderen en hem behandelen. Hij zei er wel bij dat het meestal helemaal goed komt bij deze verwondingen.. Hm, meestal.. Ik vraag me af of ze ze niet gewoon kunnen verdoven of zoiets. Echt heel zielig….
Hm, misschien zondag nog eens gaan kijken hoe het met het kleintje gaat. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het zo makkelijk zal genezen als je de wond ziet.

Na dit droevige gezicht zijn we naar de tram gelopen en ontdekten we dat meer mensen het idee hadden om naar huis te gaan met de tram. Er stond een hele lange rij en elke keer als er een tram kwam was deze bom vol. We hebben even getwijfeld en hebben toen ‘lekker’ wat beweging genomen en zijn zelf naar pier 1 gelopen (ik met Julia op de arm, Philippe met het ^%$#^-wagentje). Was ook heel goed te doen. We kwamen op ons dooie gemakkie aangelopen toen we om ons heen iedereen langs zagen rennen. Wat bleek; we waren maar net op tijd voor het veer, anders hadden we een uur moeten wachten.
Terug bij de camper hebben we –weer- gebarbecued en toen gingen er alweer twee naar bed.

Morgen gaan we naar San Jose. Daar is namelijk de Cars 2 tour en daar kunnen we de echte Bliksem, Takel en Finn mc Missile zien! Daarna een stuk van Highway 1, langs de kust. Jippie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten