vrijdag 10 juni 2011

7 juni Yellowstone NP Canyon - Mammoth Hot springs - Norris Campground

Wat een verschil in temperatuur hier! Het was vannacht zo koud dat we de kachel de hele nacht hebben laten draaien. Prompt de tank half leeg! Weet je dat gas in een NP ‘akelig’ duur is?? We betaalden 27 dollar en moesten ook nog eens met z’n allen in de regen staan tijdens het ‘tanken’….
Ja, vandaag heeft het bijna de hele dag geregend. Er was een Nederlandse toerist die ons even heel leuk vertelde dat we net te laat waren, omdat het hiervoor prachtig weer was. Ja, en bedankt!! Ha, zij hebben vast niet zo’n stoere camper als wij!

Mam, je had me toch ook nog moeten helpen met mijn schoenen, want ik heb de verkeerde schoenen bij me. Ik dacht het al meteen na de eerste dag. Tja, hier krijg ik eindelijk tijd om na te denken en dan komt zoiets ineens in je op. Ik heb geen wandelschoenen en ben dus vandaag met Bram op mijn arm twee keer uitgegleden. Daarna maar omgedraaid en Philippe met de kids verder laten lopen. Ze hebben boven aan een waterval gestaan en hele mooie foto’s gemaakt. Hier in ‘The grand canyon of Yellowstone’ zie je waar het park zijn naam aan dankt. De canyon heeft hele steile gele wanden. Toch vind ik de vergelijkenis met de Grand Canyon niet op zijn plaats. Deze was toch veel indrukwekkender dan de Canyon hier (vind ik).
Na de Canyon zijn we naar Norris Campground gereden om alvast ons plaatsje te reserveren voor vannacht. We vonden een prachtige plek in het bos en aan het water en hingen daar ons briefje op. Na de lunch vertrokken we richting Mammoth HotSprings.
Dit gebied is gevormd door warmwaterbronnen, waardoor er witte en gekleurde terrassen ontstaan. De kinderen lopen overal heel erg goed mee en zo hebben we bijna de hele trail kunnen doen. Wat is dit toch fascinerend! Je hebt een uitzicht zoals in Luxemburg, met als groot verschil dat op verschillende plaatsen de grond dampt, bubbelt, en de mooiste kleuren laat zien. Ik ben zó blij om hier te zijn en dit te kunnen zien met mijn eigen ogen!





Daarna door het mooie landschap met Bizons en ‘elks’ (volgens mij reeën) en een roaring mountain weer terug naar de camping. Blijkt dat een ander Nederlands stel onze mooie plek heeft ingepikt.. Ze zeggen dat er niets hing op het moment dat zij daar aankwamen en dat de Ranger hun deze plek heeft aangewezen. Deze laatste is trouwens in geen velden of wegen te bekennen. Nou, daar zijn we mooi klaar mee!
Gelukkig heeft mijn lieve en sociale man een mooie oplossing bedacht en staan we nu 3 plaatsen terug in een iets kleinere plaats met bijna net zo’n mooi uitzicht.
’s Avonds hebben we ons nog even over de route gebogen en het lijkt erop dat we genoeg tijd hebben om alles te doen wat we willen en het de laatste dagen lekker rustig aan te doen.
Trouwens op het moment dat wij in San Francisco zijn is daar de Cars 2 promotietour!!! Daar gaan we natuuuuurlijk naar toe!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten