zaterdag 25 juni 2011

25 juni Cars show en Highway 1

Vanmorgen waren we vastbesloten om eens te gaan eten bij Denny’s of Wendy’s of één van die andere vette ontbijttenten. We besloten om gewoon richting San Jose beginnen te rijden (waar de Cars exhibition is) en onderweg te eten…. Normaal kom je om de 5 mijl zo’n tent tegen en nu zijn we helemaal tot San Jose gereden (1,5 uur rijden) zonder te eten!
Ongelooflijk dit! Maar gelukkig hadden we nog 4 vrije uitloop eieren en vegetarische worstjes en hebben zelf een Amerikaans ontbijtje gemaakt. Ook lekker!
En toen gingen we naar Cars. Julia is er vol van (ze gaat zeker met bliksem op de foto) en Bram vraagt zich af of het nog ver lopen is tot aan de ‘oscoop’. Als we hem proberen uit te leggen dat we Cars in het echt gaan zien heb ik het idee dat hij niet helemaal begrijpt wat dat zou moeten betekenen.
Er staat een rij voor de deur van het gebouw waar de auto’s staan. Er komen mensen langs de rij met tattoos voor de kinderen en Julia laat zicht heel gewillig een tattoo van Bliksem op plakken. Als we na ruim een uur wachten eindelijk aan de beurt zijn mogen we eerst een sleutelhanger uitzoeken, daarna een computerspelletje (memory) doen en dan komt het grote moment. Daar staan de echte Bliksem, Finn Mc Missile en Takel! Alleen… er staan ook andere mensen omheen en daardoor sloeg Julia helemaal dicht. Bram was zó onder de indruk van…. het spelletje dat hij ook niet op de foto wilde en dus staan wij nu met een verontschuldigende glimlach en twee tegenwerkende kinderen op 3 foto’s (want ze maakten gratis foto’s). Ook op foto’s die wij maakten wilden de kinderen niet mee werken… Dus even later liepen er 4 chagrijnige  mensen over straat.

Nou, dat was dus het grote Cars avontuur!

Dan maar door naar Highway 1. Gelukkig kunnen we hier wel volop van genieten. Het weer werkt ook nog goed mee en we maken een paar prachtige foto’s van de kustlijn.

Later begint het meer te betrekken, maar dat maakt voor het uitzicht niet uit. PRACHTIG! Wat ben ik blij dat we dit toch nog gedaan hebben!

’s Avonds eten we vlak voor San Francisco met uitzicht over de oceaan en dan rijden we door naar de Golden Gate Bridge. Wat zijn wij toch geluksvogels! We hebben achter op het bed, op onze buik gelegen en een half uur lang van het uitzicht genoten.

Dit was een mooie afsluiting van de vakantie. Op deze plek beslissen we ook dat we morgen het de kinderen niet meer aan gaan doen om weer door SF te slenteren. We gaan morgen wel nog heel even winkelen en voor de rest lekker zwemmen en koffers inpakken.

1. YEH, JULLIE KOMEN NAAR HUIS!!!!!
    Voorzichtig vliegen, niet te veel wiebelen en altijd maar rechtdoor.
    Het adres is Leentstraat 44.